Mediterrán diéta: erősíti a szívet, óvja az érrendszert

Mediterrán diéta szív egészsége. Hírek, érdekességek

Melyik a jó? Mediterrán, vegán, paleo....

A kutatók szerint a mediterrán étrend csökkenti a szívbetegségek kockázatát Táfelspicc Chan Közegészségügyi Iskola kutatói megfigyelték, hogy a mediterrán étrend - és más hasonló növényi alapú étrendek - hozzájárulnak a felnőttek szívbetegség-kockázatának csökkenéséhez. A vizsgálat során négy növényi alapú étrendre összpontosítottak. Ezek mindegyike gazdag teljes kiőrlésű gabonákban, zöldségekben, gyümölcsökben, hüvelyesekben és diófélékben, ugyanakkor kevés vörös húst, cukrot és édesített élelmiszert tartalmaz.

A kutatók összehasonlították az egyes étrendeket a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatával. Az utánkövetéses vizsgálatban nő és 43 férfi adatait elemezték.

  • Főoldal » Betegségek » Szív és érbetegségek » A mediterrán étrend segíthet a szívbetegségek megelőzésében Az olívaolajban, magvakban, halban, friss gyümölcsökben és zöldségekben gazdag mediterrán étrend segíthet a szívbetegség és az agyi érkatasztrófa megelőzésében - támasztja alá egy nagyszabású spanyolországi tanulmány.
  • Facebook Hal, szárnyasok, sajtok, friss zöldségek, déli gyümölcsök, gabonaféleségek, olívaolajjal készítve, egy pohár könnyű vörösborral leöblítve: ugye, nem is tűnik nehezen betartható diétának?

Tanulmányunk kimutatja, hogy a négy vizsgált étrend bármelyikének betartása csökkentheti a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát — mondta a tanulmányvezető, Zhilei Shan. Az összegyűjtött adatok bizonyítékul szolgálnak a jelenlegi étrendi iránymutatások alátámasztására.

ohio egészségügyi szívorvosok

Forrás: Shutterstock Mi a mediterrán étrend? A mediterrán étrend a mediterrán országok hagyományos konyháján alapuló táplálkozási mód: zöldségekben, gyümölcsökben, teljes kiőrlésű gabonafélékben, babban, diófélékben, magvakban, halakban és olívaolajban gazdag. A táplálkozási szakemberek szerint a mediterrán étrend a következőkből áll: Zöldségek, gyümölcsök, egészséges zsírok és teljes mediterrán diéta szív egészsége gabonafélék napi fogyasztása.

  • Mediterrán diéta: erősíti a szívet, óvja az érrendszert Mediterrán diéta: erősíti a szívet, óvja az érrendszert Táplálkozás Szarka Anita Dietetikus Szarka Anita A Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Karán szereztem diplomát dietetikából.
  • Csuth Ágnes, családorvos Az amerikai Harvard Egyetem Közegészségtani Intézete végzett felmérést a mediterrán diéta és a stroke, valamint a szívinfarktus vonatkozásában.

Halak, baromfi, bab és tojás heti rendszerességgel. A tejtermékeket csak mérsékelten fogyasszuk.

magas vérnyomás bradycardia kezelés

A vörös húsokat csak korlátozottan fogyasszuk. Bizonyos élelmiszerek könnyen helyettesíthetők valamilyen egészséges alternatívával. Például a nassolnivalók helyett friss gyümölcs vagy zöldség mártogatóssal, a rizs helyett quinoa, a fehér kenyér helyett tortilla, a zsíros majonéz helyett pedig házi salsa vagy hummusz.

a magas vérnyomás tünetei egy férfiban

Próbáljuk ki a következő receptet! Grillezett csirke quinoás salátával.

röplabda magas vérnyomás ellen