A mandula a tökéletes rágcsálnivaló

A mandula jó a szív egészségére

Miben segíthetünk?

Világszerte a halálesetek csaknem egyharmadát a szívbetegség okozza. Egyes élelmiszerek befolyásolhatják a vérnyomást, a triglicerideket, a koleszterinszintet és a gyulladásokat, melyek mind a szívbetegség tényezői. Íme 15 élelmiszer, melyek fogyasztásával nagyban hozzájárulhatsz a szíved egészségéhez. Ezek beépítése egy kiegyensúlyozott, vegyes étrendbe elősegíthetik a szíved jó állapotát, és minimalizálhatják a szívbetegségek kockázatát.

Mandula 250 g

Zöldleveles zöldségek A zöldleveles zöldségek, mint például a spenót, a keltkáposzta gazdag vitamin, ásványi anyag és antioxidáns források. Magas a K-vitamin és nitráttartalmuk, melyek hozzájárulhatnak a vérnyomás csökkentéséhez és az artériás működés javulásához. A tanulmányok azt igazolják, hogy a magasabb zöldleveles zöldségek bevitele csökkenthetik a szívbetegség kockázatát. Teljes kiőrlésű gabonafélék A teljes gabonaszemek magukban foglalják a a mandula jó a szív egészségére mindhárom tápanyagban gazdag részét: csíra, magbelső, korpa.

Teljes kiőrlésű gabonák közé tartozik a teljes kiőrlésű búza, barna rizs, zab, rozs, árpa, hajdina és a quinoa. Piros bogyós gyümölcsök A szamóca, az áfonya, a szeder és a málna olyan fontos tápanyagokat tartalmaznak, melyek központi szerepet játszanak a szív egészségében.

Gazdagok antioxidánsokban, mint például az antocianinok, melyek védenek az oxidatív stressz és gyulladások ellen.

2020. november 16.

Ráadásul a piros bogyók finom és alacsony kalóriatartalmú gyümölcsök, melyek a nap bármely szakaszában bátran fogyaszthatóak. Avokádó Az avokádóban magas az egyszeresen telítetlen zsírok mennyisége, ezenkívül gazdag káliumforrás.

  • A fehérje egy makrotápanyag, amely a csontok egészsége szempontjából is fontos.
  • Létrehozva:
  • Légy a szíved barátja — Top 10 szíverősítő étel 1.
  • Olajos magvakkal könnyebb a szívbetegségek megelőzése Olajos magvakkal könnyebb a szívbetegségek megelőzése Kardiológia Napoli Elisa Életmód és étrend tanácsadás Napoli Elisa Napoli Elisa vagyok, hosszú ideje foglalkozom fitoterápiával, valamint trénerként, életmód és étrend tanácsadással.
  • Diéta a szív egészségéért
  • A földimandula hatásai az egészségre A földimandula, más néven chufa, sárga dió vagy tigrismogyoró, valójában nem dió, hanem ehető gumó.

Ezek segíthetnek a koleszterinszint és a vérnyomás csökkentésében, valamint a metabolikus szindróma kockázatának csökkentésében. Zsírokban gazdag halak és a halolaj A zsírokban gazdag halaknak lazac, makréla, szardínia, tonhal magas az omega-3 zsírsavtartalma, és segíthetik a szívbetegségek kockázati tényezőinek csökkentését, ideértve a vérnyomást, a triglicerideket és a koleszterint.

Ha nem eszünk akár hetente több alkalommal is halat, akkor az omega-3 zsírsav bevitelnek egyik másik lehetősége a halolaj fogyasztása.

Más omega-3 kiegészítők, mint például a krillolaj vagy algaolaj szintén népszerű alternatívák. Dió A dió nagy mennyiségű rost- és mikrotápanyagot tartalmaz, mint például a magnézium, réz és mangán.

Mandula, blansirozott, egész 250 g

A kutatások azt igazolják, hogy néhány dióbél beiktatása az étrendbe védelmet nyújthat a szívbetegségek ellen. A tanulmányok arra utalnak, hogy a dió hozzájárulhat a koleszterin és a vérnyomás csökkentéséhez, és ez összefüggésben lehet a szívbetegségek alacsonyabb kockázatával. Bab A bab magas rezisztenciájú keményítővel rendelkezik.

Számos kutatás igazolta, hogy a babfogyasztás csökkenti a koleszterin és trigliceridek szintjét, ezenfelül csökkentheti a vérnyomást és a gyulladásokat is. Étcsokoládé Az étcsokoládé gazdag antioxidánsokban, mint például flavonoidokban, melyek hozzájárulhatnak a szív egészséges működéséhez, csökkenthetik a szívkoszorúér betegséget, valamint az artériák meszesedését.

  1. Szívbarát élelmiszerek a Sponser ajánlásával
  2. A mandula a tökéletes rágcsálnivaló június 12 Kategória: Egészség Nemcsak finom, de hihetetlenül egészséges is a mandula: ez a fehérjében és tápanyagokban gazdag csonthéjas elnyomja az éhségérzetet, visszaszorítja a testzsírt, és még a szív egészségét is megőrzi.

Paradicsom A paradicsom likopinekben gazdag forrás, mely egy természetes antioxidáns tulajdonságokkal rendelkező természetes növényi pigment. Mandula A mandula hihetetlenül tápanyagdús, mivel a vitaminok és ásványi anyagok hosszú listájával büszkélkedhet, melyek elengedhetetlenek a szív egészségéhez.

Mandula: a szívgyógyszer és a bőrápoló - HáziPatika

Emellett a mandulában magas a rost- és az egyszeresen telítetlen zsírok aránya, melyek befolyásolhatják a koleszterint és a hasi zsír csökkentését. A magas tápanyagtartalom mellett ugyanakkor magas a kalóriatartalma, így az adagokat tudatosan fogyaszd, ha fogyni szeretnél.

a mandula jó a szív egészségére

Magok A chia mag, a lenmag és a kendermag, beleértve a rostokat és az omega-3 zsírsavakat is, nagyszerű tápanyagforrások a szívnek. Számos emberi és állati vizsgálatok során bizonyították, hogy a magvak fogyasztása javíthatja számos szívbetegség kockázati tényezőjét, ideértve a gyulladást, a vérnyomást, a koleszterint és a triglicerideket.

Fokhagyma A fokhagymát már évszázadok óta természetes gyógymódként használják különféle betegségek kezelésére, megelőzésére. Az utóbbi évek kutatásai megerősítették a növény gyógyító tulajdonságait.

Mit kell tudni a manduláról?

A fokhagyma és annak összetevői bizonyítottan segítenek csökkenteni a vérnyomást és a koleszterint. Ezenfelül csökkenthetik a vérrögképződést és a stroke kockázatát is.

a mandula jó a szív egészségére

A legjobb, ha nyersen fogyasztjuk a fokhagymát, vagy főzés előtt törjük össze és hagyjuk állni néhány percig. Ez lehetővé teszi a fokhagymában lévő vegyület, az allicin képződését, mely maximalizálja a fokhagyma lehetséges egészségügyi előnyeit.

Olívaolaj Az olívaolaj a mediterrán étrend alapanyaga.

a mandula jó a szív egészségére

Antioxidánsokban gazdag, amelyek enyhítik a gyulladást és csökkentik a krónikus betegségek kockázatát. Gazdag egyszeresen telítetlen zsírsavakban is, a mandula jó a szív egészségére A hipertónia ájurvéda kezelése tanulmány összekapcsolta a szív egészségének javulásával.

A mandulaolaj jótékony hatásai

Használd ki az olívaolaj számos előnyét. Csepegtesd főtt ételekre, vagy használd húsokhoz és szószokhoz, salátákhoz. Edamame Az edamame egy éretlen szójabab, mellyel gyakran találkozhatunk az ázsiai konyhában.

a mandula jó a szív egészségére

Szója-izoflavonokat tartalmaz, amelyekről kimutatták, hogy segítenek csökkenteni a koleszterinszintet. Az edamame rostot és antioxidánsokban is gazdag, amelyek szintén jótékony hatással lehetnek a szív egészségére. Zöld tea A zöld tea fogyasztása számos egészségügyi előnnyel járhat, a fokozott zsírégetéstől a jobb inzulinérzékenységig. Ezenkívül polifenolokban és katechinekban is gazdag, amelyek antioxidánsként szolgálhatnak a sejtkárosodás megelőzése, a gyulladás csökkentése és a szív egészségének védelme érdekében.

A zöld tea kiegészítők vagy a matcha fogyasztása hasonló előnyökkel jár, mint a zöld tea, szintén javíthatják a szív egészségét.